torsdag 26 februari 2009

recept

hur glad blev jag idag när två tidningar av fitness magazine landar i min brevlåda. tack pappa för du vet precis vad jag vill ha. eftersom de missade mig förra månaden blev jag extra glad idag, jag fullkomligt älskar den tidningen.

jag och P var ute och gick i skogarna alldeles för sent vilket resulterade i att vi sprang mestadels pga märkliga ljud i skogarna, fy. i morgon blir det tidig promenad med kära p och efter det jobb med små söta troll, sen gym med brand. vilken härlig dag, kvällen spenderas med min almanacka, har nämligen köpt ny och något av det roligaste som finns är att fylla i den med massa skit och planering.

denna blogg är till för er som bryr er om er själva, som sätter hälsa i första rum. som bryr er om er fysiska och psykiska hälsa, som förstår att stress är dåligt för kroppen och för er som tycker det inre är det viktigaste, att vi mår bra inifrån och ut. för er som inte orkar med massa snack om problem och bekymmer, det lämnar vi bakom oss, i alla fall här. så från och med idag bjuder jag på bra recept för kroppen. många kommer från min näringsterapeut och är värda att prova.

BönRisotto med basilika
fyra portioner
en burk vita stora bönor
tre deciliter avorioris
Lantbuljong
Fetaost
Olivolja
Rapsolja
ett paket saffran
en gul lök
en squash
en kruka basilika
Vatten
Himalayasalt


hacka löken, fräs lök och ris i rapsolja i en gryta. häll på saffran, tre deciliter vatten och buljong. Låt puttra under lock i cirka tio minuter. Späd med tre deciliter vatten till och mer buljong och låt puttra ca tio minuter till. Fräs squashen i olja i en stekpanna. Tillsätt bönor och krydda med salt. Häll över allt i risblandningen. Smula ned fetaost, ringla över olivolja och riv över basilika. Servera med sallad.

sov gott
em


fjäderholmarna i stockholm, att jag ska dit i sommar igen!

1 kommentar:

  1. hur himla vackert som helst helt jä..la underbart...

    SvaraRadera