torsdag 6 augusti 2009

ta och skaffa dig en förebild, då blir livet enklare!

jag har många förebilder, vissa som jag kan erkänna och andra som jag håller tyst om. 
renata chlumska är ju verkligen i en klass för sig och henne tänker jag på då jag tycker något är 
tungt, då tänker jag positivt och på denna vackra kvinna och då brukar det fungera. 
ni får inte glömma bort att det är psyket som ska styra kroppen och inte kroppen som ska styra psyket. 


om ni har chansen, gå på en föreläsning med renata, man får
 energi för en vecka!

idag är en bra dag, fick veta att jag kom in på sjuksköterska linjen i jönköping, 
ännu en sak på min to-do-lista som kan strykas
detta måste firas och mormor och jag drack te och åt mörk choklad
vi kollade även på en sjukt mysig och härlig dokumentär om mimi weddell
har ni sett sex and the city så vet ni vem jag pratar om.
kvinnan är 96 år och är vig som en 14 åring, snygg som en vacker dam 
på 60 år
och hon har en helt otrolig livsglädje.
 mimi weddell, du har kommit att bli en av mina förebilder, 
så där ska jag se ut, så där ska jag röra mig när jag är 96.
för jag har tänkt att bli över 100! 

ps. jag har ingen panik över att bli gammal eller att få rynkor, fy tusan så fint det är!



2 kommentarer:

  1. GRATTIS till att du kommit in på utbildningen!!
    Bra tänkt om det här med förebilder...du ger mig hopp om framtiden med dina kloka tankar och funderingar...du är en förebild för mig.

    Kram Lotten

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig dam...kan inte komma på att jag sett henne tidigare...puss

    SvaraRadera