måndag 9 mars 2009

the naked juice bar!

min underbara helg i lund avslutades med en fika på "the naked juice bar" med alex. detta är en av anledningarna till att jag skulle uppskatta att byta stad för ett år eller två eller varför inte för alltid. the naked bar är precis som jag vill ha den, inga tillsatser, inga fucking light ämnen där de tar bort det som ska vara i produkten och spränger in massa sötningsmedel och andra medel som är så onaturliga som de kan bli. the naked juice bar är så naturligt som det kan bli, alltså passar det mig perfekt! Vi tog varsin drink, jag valde en juice med jordgubbar, äpple, ananas och mynta. Alex tog en smoothie som största delen bestod av kokos. jag tog även en mat-muffins som bestod av äpple, morot, dinkelmjöl, äppeljuice, linfrön, ägg och bakpulver. den var helt gudomlig, eftersom jag alltid är kritisk så skulle jag väl i och för sig velat att det skulle vara krossat linfrö istället eftersom de tas upp lättare av kroppen men annars var allt precis som det skulle. det är otroligt viktigt att vi konsumenter blir mer insatta i vad vi stoppar i oss och lägger i våra kundvagnar, förstår inte hur människor kan lägga flera tusen för att få den BÄSTA tv apparaten eller bästa datorn men när det gäller mat köper vi bara det som faller oss in och struntar i att läsa innehållsförteckningen, det är farligt. vi måste bli mer uppmärksamma, jag blir livrädd när jag pratar med folk som fått för sig att något ska vara nyttigt utan att ens ta reda på om det faktiskt är så. vi blir grundlurade så fort vi går in i en butik så hurrudu öppna ögonen och läs och lär.

jag blev nu väldigt taggad över att ta fram centrifugen och göra mig lite härliga juicer.

denna vecka handlar om att ta hand om min hals och på torsdag är det möte om kosten i nässjö kommun, ska bli skönt att prata av sig lite och få in mer information!


söta alex

bye
em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar