måndag 16 mars 2009

morgonkick!

började morgonen med en juice gjord på citron, ananas och fryst mango, slängde även i lite linfröolja som är bra att få i sig på morgonen!

idag har jag även hunnit mixtra lite i köket, slutade med en morots-mats-muffins. det passar mig perfekt att ha några sådana liggandes i skafferiet eller i frysen då de kan ringa in mig för jobb lite när som. i mitt hem finns det alltid nödlösningar, här kommer receptet:

4 deciliter dinkelmjöl
3 matskedar bakpulver
en halv liter rivna morötter
juicen från morötterna
1 1/2 dl honung
3 ägg
1/2 till 1 dl krossade linfrön

175 grader i 40 minuter!

kör morötterna i centrifug.
blanda mjöl och bakpulver väl

vispa äggen tillsammans med honungen
blanda allt i samma skål, häll över till formar och grädda i ugn.


okej, jag och P har startat ett litet projekt, det passar mig perfekt då jag har svårt att koppla av om jag inte har ett projekt på gång. nu har jag precis dragit i mig en god drink innan jag drar mig till gymmet, så skönt att min hals känns bättre, nu är det hårda tag igen. finally!

i kväll ska jag fortsätta läsa boken om magdalena graaf, kan i ärlighetens namn säga att jag har haft en del fördomar om den tjejen, jag tar tillbaka det mesta. en riktigt bra bok!

massa kärlek från mig!


vitaminkick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar