måndag 2 mars 2009

fjällräven

nu är jag på väg till härliga och tokiga barn, än en gång blir inte dagen riktigt som räknat. jag är överlycklig över att jobba på dagis(förskola), trivs hur bra som helst men jag ska erkänna att det är inte jätte roligt att inte veta om man ska jobba eller inte, om man kan stanna uppe lite senare på kvällen, om man ska planera in något under dagen. det blir lite kaos ibland. men jag är glad.

filmen var som räknat, riktigt bra. jag hann hitta ett riktigt snyggt band till huvudet, när man är ute och springer eller går är det riktigt nice att slippa frysa.

hela livet handlar egentligen om något så lätt som energi, vi behöver ny energi hela tiden. gällande bra kost, gällande vänner och t ex träning. det är otroligt viktigt att göra sig av med negativ energi. har man sk vänner som tar energi men inte ger något tillbaka, gör dig av med det då eller lär dig handskas med det så att den negativa energin inte tar över din positiva. det är viktigare än man tror, det finns hur många studier som helst som bevisar på att man blir som man umgås, att hela tiden omges av människor med negativ energi och de som tar din positiva resulterar endast till att du blir negativ även om du egentligen är en positiv människa. likadant när det gäller kost och träning, det är viktigt att göra av med den energi som du får i dig av mat och det är även viktigt att ge kroppen mer energi efter ett tufft träningspass, att förse musklerna med energi är viktigt för att få en bra balans.
världens bästa tips för att komma igång med träning och för att tävla med dig själv är något så enkelt som en stegräknare, sätt upp ett rimligt mål, t ex 10 000 eller 11 000 steg per dag. gå inte och lägg dig förrän du uppnått ditt mål. givetvis får inte detta gå till överdrift men bara tanken av att det sitter en liten maskin vid byxkanten som puschar dig under dagen är nice. den är bättre än vad man kan tro, testa!

nu ska jag till mina troll och få ny energi!
em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar