fredag 13 februari 2009

KASAM

Godmiddag så att säga!

Jag avgudar att ha någon att plugga med så nu när N är hemma känns allt perfekt och nästan lite lyxigt.
just nu läser jag om KASAM, eller ah i en termin för att vara lite mer exakt.
jag fullkomligt älskar uttrycket, KASAM står för allt jag tror på, man kan säga att det är min gud eftersom jag inte tror på han där uppe. Känsla av sammanhang står det för, vilket är viktigare än man tror i livet.
KASAM är uppdelat i tre delar, begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet. Utan de tre delarna så är det inte så mycket kvar.
Förstår man inte varför man är här, kan man inte hantera det och kan man där utefter inte känna någon meningsfullhet i det man gör, då borde man ändra på det.
Gå in på denna hemsidan och gör ett test, ju högre KASAM man har i livet desto svårare utmaningar vågar man ta i livet.

http://www.itcanbedone.net/upload/Kasam.pdf

Det borde vara en självklarhet att människan borde förenkla sin tillvaro och lägga sitt liv åt det man tycker är bäst för en själv. Vi lever alldeles för kort tid för att älta, må dåligt eller vara bland människor som tar ens energi. Go for it!

nehe nu ska jag återgå till mina böcker!
em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar