söndag 18 september 2011

dessa förbannade kemikalier.

jag läser kemikalieböcker efter kemikalieböcker och kan inte sluta förundras över vad som hänt med vår värld, när blev det så kemikaliefarligt att leva? och hur många därute vet egentligen om hur farligt det är med plasten som vi är omringade av, överallt?

En kemikalie som vi har lite här och där i våra hem är ftalater som finns i b la leksaker, duschdraperier, matlådor, lösningsmedel i hudprodukter, deodoranter, duschcremer och schampon. Denna kemikalie kan man ändå med lite kunskap få bort från sina hem, kanske inte helt men ändå en bra bit på vägen. Byt ut allt du tar på din hud till ekologiska produkter med bra innehåll, det finns så otroligt mycket produkter på marknaden som är bra för kroppen, KÖP DOM!

Många av alla de kemikalier vi utsätts för varje dag stör vårt hormonsystem samt vårt fortplantningssystem.

nu ska jag planera min "öppet-hus" kväll som jag ska ha i oktober, sen ska jag njuta av ett välstädat hem, under min fikaturné igår städade N rent, överallt. Guld.

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Kommer det mer information ang öppet hus? Vore kul att få gå på det och få lite mer inspiration.

    Sandra W

    SvaraRadera