fredag 19 augusti 2011

kokosfettet, min absolut bästa vän.

för det första så normaliserar kokosfettet balansen mellan omega 3 & 6, vilket är viktigt för t ex vår hjärnkapacitet.
Den är sjukt bra för ämnesomsättningen
hjälper dig att gå ner i vikt och behålla hälsan som inget annat fett kan göra. fettet sänds direkt till levern där det omvandlas till energi, det ligger inte kvar i blodbanan som många andra fetter utan används direkt.
Skyddar mot virus- och bakterieangrepp.
Den innehåller laurinsyra :)

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid trott det var ett farligt fett som bara använts av mig i ischokladen till jul! Intressant och nu måste jag googla..

    SvaraRadera
  2. Kokosfett som är härdat är inte bra för kroppen, alltså det silver/blåa paketet som går att köpa på t ex konsum. Gå in på min hemsida så får du se hur det ohärdade kokosfettet ser ut. www.emlogica.n.nu/produkter
    Kram Emelie

    SvaraRadera