lördag 25 juni 2011

Depression?



Ett av de vanligaste symtomen på omega 3 brist är depression. det bästa och enklaste sättet att få i sig omega 3 (enligt mig) är att ta en matsked linfröolja (kallpressad) på morgonen, antingen direkt som den är eller blanda ner den i gröten.

brist på viktiga fettsyror eller en oblans mellan 3 & 6 har sammankopplats med tillstånd som alzheimers, astma, artrit, cancer, depression, diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar, hyperaktivitet, högt blodtryck, inflammation, insulinresistens, inlärningssvårigheter, minnesrubbningar, schizofreni, stroke, åldrande och min hjärtefråga, övervikt.


Tror du att du har brist på omega 3? kontakta mig så hjäler jag dig med enkla justeringar.

Min kallpressade linfröolja får du för 45 :-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar