lördag 17 oktober 2009

SVININFLUENSA TIDER

det vi stoppar i oss och hur vi tar hand om oss själva har en avgörande effekt på vårt immunförsvar, speciellt viktigt är det nu i svininfluensa tider. dessa produkter är kanon och går att äta i mängder!

vitlök och lök är superbra i alla avseenden utan andedräkten då kanske.
jag har skrivit mycket om att dessa två tillsammans gör susen för kroppen, vitlöken som är toppen för vårt immunförsvar, för att hålla virus och bakterier borta. 

jag har också skrivit mycket om min favoritprodukt kokosfettet som jag nästan alltid steker i, den har jag även i min tomatsoppa som jag nämn ett par gånger. jag menar givetvis inte det blå/silvriga härdade paketet många köper till jul, utan kokosfett utan tillsatser som du hittar i välsorterade butiker eller på hälsokost. 

naturell yoghurt eller fil äter jag alltid till frukost och eftersom det innehåller bra bakterier såsom probiotika som är toppen för våra känsliga magar. 

tänk också på att alltid dricka mycket vatten, cirka 1liter/30kg, kroppen måste få sitt vatten för att kroppen ska fungera, speciellt vårt reningssystem, tillsätt citron som förbättrar ämnesomsättningen och kroppens förbränning! 

tillsätt kosttillskott, vi får inte i oss allt det vi behöver för att fungera till 100% 
jag rekommenderar som vanligt min favorit, solaray, värd varenda krona.

allra viktigast är att utesluta dumheter såsom vitt socker, dumma sötningsmedel, transfetter, mjölk och salt
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar