måndag 3 augusti 2009

jag har haft toppen dagar, firat min brors födelsedag och ätit hemmagjord tapas med brander. 
har vart sjuk så träningen har lagts vid sidan om men nu i veckan kör vi igång igen. 

för nu får det i vilket fall vara slut på sjuk-eländet, jag har intagit vitaminer och en massa hem-gjord-färsk-pressad juice och rensat näsan med min nooosebuddy, han är lätt min bästa vän i förkylnings tider. 

eller nej, efter min N, han kom hem häromdagen med sjukpresent som innehöll björnborg trosor, choklad, trisslotter och en hood, han är ju bara för bra plus att han är min, kan inte bli så mycket bättre!


nooose buddy


tips på god och nyttig sallad för dig

- avokado för dess fetter är perfekt för dig
- rädisor är bra för minnet och stärker immunförsvaret
-lök cancer förebyggande, speciellt tillsammans med vitlök(hummus)
-tomater innehåller massa viktiga vitaminer och är antioxidantrik 
-hummus: kikärter, olivolja, vitlök, färsk basilika och peppar såklart!
aldrig salt.
en tesked salt behöver människan om dagen men som det ser 
ut nu äter människan dubbelt så mycket, vi behöver alltså inte salta allt vi äter, 
vi får i oss det ändå.


godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar