måndag 31 augusti 2009

det absolut bästa med att ha halva livet i jönköping är deras restauranger, för en matnörd som mig är det kalas. här kommer lite tips; 

meze, jag har testat lunchen och den var alldeles för smaklös för min smak.

taste of beirut jag har bara testat grillmixen och den är toppen, nöt, kyckling och oxfile.

liban deli har en väldigt bra lunch för den hälsomedvetne, kycklingspätt men antingen ris, pommes eller saffransbulgur + fyra valfria tillbehör, deras tabouli är gorgeous, finfin lunch! 

aqua ligger där gäddan&gåsen tidigare funnits, aqua är en riktigt fräsch restaurang, jag rekommenderar rotmos och senapssås, det är fräscht men framförallt trevligt! 

anna gretas är utan tvekan min favorit restaurang i jönköping, den vinner över allt, speciellt plus till all trevlig personal där, speciellt therese som alltid är dötrevlig! 
enligt mig är den bästa blandningen; tortillaflöjt med kyckling, skrynklig potatis, aioli, sallad på tomat, rödlök och vinäger, falafel och tzatsiki!  

mer tips kommer i morgon!

1 kommentar:

  1. En italienare och en grek rekommenderas skarp. Ligger på Barnarpsgatan precis vid högskolan. Ha det så kul i Göteborg!

    SvaraRadera