torsdag 18 juni 2009

jag ska precis börja mitt midsommarfirande så de blir några dagar då jag inte riktigt kommer att ha kontroll över min mat. jag har väldigt svårt för att släppa över all planering till andra, speciellt i flera dagar.
jag har givetvis svar på hur man kan förenkla det, lite i alla fall. jag har med mig min mixer som jag kommer att använda då jag gör min special-smoothie bestående på soya mjölk, jordgubbar och banan. jag har givetvis bakat bröd och tagit med mig, alltså är frukosten räddad, det absolut viktigaste. till min frukost tar jag mina multivitaminer och linfrö-olja.
lunchen kan jag inte styra så mycket då man är "bort bjuden". på kvällarna antar jag att det blir grill och då blir det inte några som helst problem.
mitt mål denna helg är att lära mig att släppa på alla mina kontroll behov, jag ska försöka så gott jag kan. ibland måste man, vad ska ni lära er?

jag har ett till tips, alla ni som lagt flera hundratals kronor på bra löpar/walkning skor borde tänka på att dämpningen försvinner oavsett om du använder dom eller ej. alltså, smartare att använda dom än att låta pengarna bara försvinna i ett par skor som inte används.  

glad midsommar från mig!  


2 kommentarer:

  1. En riktigt skön o varm fortsatt midsommar önskar jag dig mitt hjärta...massor med kramar o pussar....din mamma....

    SvaraRadera
  2. Din smoothie är den bästa! Mitt dagliga mellanmål, fler tips på tack =)

    SvaraRadera