tisdag 5 maj 2009

jag antar att denna hjälp kan vara bra vid detox

jag har fått mail av några läsare som alla har något gemensamt, de vill ha tips på detoxdrinkar, vilket jag också lovat men som jag helt och hållet glömt bort. här kommer mina absoluta favoriter:

för den som är känslig mot laktos
soya mjölk
jordgubbar
en halv banan

mixa allt till en härlig drink!

min absoluta favorit, speciellt på morgonen
en halv citron
ett äpple
1-2 cm ingefära(perfekt för matsmältningen och är därför kanon att börja dagen med)
använd centrifug och mixa sedan allt

myntan & jag
använd samma som ovan och mixa sedan tillsammans med hallon, blåbär och mynta


ett bra tips är att slänga i lite olika alger och vitaminer i alla dina drinkar t ex, acai, spirulina, camu och chlorella

har du problem med vitamin B12 kan Spirulina vara ett bra alternativ för dina drinkar. spirulina innehåller även en mängd järn, aminoryror och essentiella fettsyror. Kanon då du kör en detox.

Chlorella har även den en renande effekt med antioxidanter. innehåller näring, vitaminer och mineraler.

Acai har helande och näringsrika egenskaper, smaken är en blandning av bär och choklad, passar ypperligt till hälsosamma drinkar.

Camu ger en lite syrlig smak och är kanon för vårt immunförsvar.
denna frukt anses vara en av världens rikaste källor av c-vitamin.


mina burkar


lycka till med era drinkar
em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar