söndag 3 maj 2009

göteborg ligger nära hjärtat men inte närmast.

jag har haft en helt sjukt bra och underbar helg i göteborg. jag älskar storstäder men skulle aldrig i livet kunna bo där, jag blir
vansinnig när jag inte får gå eller cykla utan att ryta åt folk som går i min planerade väg, ne de går inte. men en helg såhär, det är alldeles alldeles underbart! jag har tur som har N som har släkt i hela sverige, dom är utspridda överallt och det gör att jag besökt många ställen. i fredags tog vi cyklarna till slottsskogen för att avnjuta en sallad och härliga människor. kvällen spenderades på Mi Casa som är ett tapas ställe som ligger i wasastan, jag är en kräsen kvinna, otroligt kräsen och den restaurangen uppfyllde inte alla mina krav, tyvärr. en härlig dag med massa nya ansikten och massa inspiration för mig men ingen mat i min smak. förresten så tycker jag att man ska vara extremt kräsen när det gäller mat, det är vi alldeles för dåliga på. vi ska veta vilken som är den bästa tv:n, vi ska ha kläder av bästa kvalitet och sådana kläder som är snygga men när vi kommer till maten känns det som om största delen av oss människor inte bryr sig ett skvatt. jag blir vansinnig, så låt mig vara lite sådär sjukt förbannat kräsen!

lördagen innebar långpromenad i skogen i skatås, mycket härlig natur precis i min smak. sen väntades stan med vänner från vetlanda, vi åt sallad på mixit vilket verkligen var ett café i min smak, absolut ett ställe att rekommendera.

helgen har vart precis i min smak med härliga människor och goda sallader. perfekt.

läsning på tåg blev denna gång sockerbomben vilken är en av de bättre böcker jag läst. många snackar om mats-eric nilssons böcker(vilka jag själv älskar) men det finns ännu fler böcker som uppmärksammar dagens matkultur, som dessutom funnits i många tillbaka.


härlig cykeltur till slottsskogen, skadade min rygg men hade en sjukgymnast med, vilken lyx


min favoritbok just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar