lördag 25 april 2009

grill på balkongen med rött vin och god cole slaw

idag har jag vart på särskolan vilket betyder underbara timmar med nässjös underbaraste barn, de är helt toppen och gör dagen för mig. lär mig alltid något nytt när jag är där, alla är kanon! idag är en riktigt bra dag, mycket har löst sig och min sommar är planerad, känns oerhört skönt. för att fira gjorde vi om balkongen till grillmys med god cole slaw och gott rött vin, helt underbart. en dag är min "ätar" dag, den dagen blev idag fast jag laddar för en solig helg i huvudstaden stockholm, jag ska ta med min P vilket känns riktigt NICE.

min coleslaw
majonäs: 2 ägg och olja röres för hand med visp, krydda med en matsked dijon senap och svart peppar.
blanda majonäsen med en burk kesella, givetvis med 10%(här lightar vi inte), blanda med valfri mängd vitkål och morötter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar