tisdag 10 februari 2009

Vilken jävla kvinna!

Renata Chlumska kanske den mest grymma människa jag någonsin hört talas om. när jag tänker på henne blir jag rörd i hela kroppen och om jag fick byta ut mitt liv med någon så skulle det utan tvekan bli hon. kvinnan har paddlat kajak och cyklat runt USA under 439 dagar, helt jävla alone. det är det sjukaste jag någonsin hört, hurrudu charlotte kalla, släng dej hårt i väggen. ingen människa i detta land ska någonsin kunna jämföra sig med henne, det finns ingen jag så högt beundrar. människan har b la gått upp med sin cykel uppför de klippiga bergen och haft en kajak dragen bakom sig som väger HUNDRA kilo. förstår ni att en människa kan klara detta!? hon är svensk och jag är så förbannat stolt. har ni chansen så gör som frida och jag, gå på föreläsning!  

Nog om henne och tillbaka till mitt liv, har satt en egen liten deadline för mig själv. idag klockan 14,00 ska jag vara färdig pluggad. idag blir det även gym med brander och ska även hinna försöka träffa frida och byta ut idéer, det skulle jag behöva.

If you want to fly you´ve got to give up the shit that holds you down
em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar