fredag 13 februari 2009

dagen d


framtiden är ett ända stort orosmoln. den gör en rädd och orolig och stressad helt i onödan, för ingen kan väl säga vad som ska hända då, i framtiden. det är väl bara vänta och se men ändå får man en inre stress när man inte har en aning om hur man vill lägga upp det, hur man vill att planeringen för framtiden ska se ut. antar att jag stannar här, i mina tankar.
Jag antar dock att det inte finns några felaktiga val i livet, endast massa omvägar till att känna lycka och kanske lite harmoni. jag gillar inte omvägar, fast inte heller genvägar.
genvägar är som renata chlumska säger, helt otroligt dumt. lär man sig en gång i livet att det finns genvägar så är det lätt att ta dom, under hela livet. då tror man att man inte ska få kämpa för de mål man har, hon är smart, jag avgudar denna kvinna. så hej ni, inga fler genvägar!

idag kommer min N hem, det gör mig glad, jätte glad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar